TOPLOGISTIC – Korespondencja Masowa, Przesyłki Mailingowe i Reklamowe

TOPLOGISTIC – Korespondencja Masowa, Przesyłki Mailingowe i Reklamowe
Bądź na bieżąco:
Wybierz język: pl en de
Bądź na bieżąco:
Wybierz język: pl en de
TOPLOGISTIC – Korespondencja Masowa, Przesyłki Mailingowe i Reklamowe TOPLOGISTIC – Korespondencja Masowa, Przesyłki Mailingowe i Reklamowe TOPLOGISTIC – Korespondencja Masowa, Przesyłki Mailingowe i Reklamowe

Aktualności 2015

20/11/2021

Personalizacja usług konfekcjonowania produktów dla sklepów internetowych – czy jest istotna?

Personalizacja w sklepie internetowym – co może obejmować?

Duża konkurencja na rynku sprawia, że sklepy internetowe nieustannie poszukują sposobów na wyróżnienie się i zdobycie przewagi na rynku. Celowi temu służy m.in. personalizacja. Może ona obejmować różne aspekty. Oto główne

  1.     Personalizacja produktu. Pozwala zwiększyć sprzedaży, gdyż korzystanie wpływa na to, jak towar jest postrzegany przez klientów. Możliwość personalizacji produktu zachęca do zakupu. Sprawia, że klient czuje się doceniony – otrzymuje bowiem wyjątkowy, dostosowany do jego upodobań towar, jakiego nie ma nikt inny. Nawet możliwość dokonania z pozoru nieznaczących modyfikacji, takich jak zmiana koloru czy też nadruk własnej grafiki, może zwiększyć zainteresowanie produktem. Gra jest zatem warta świeczki.
  2.     Personalizacja komunikacji. Klienci są osaczeni różnorodnymi komunikatami, które zachęcają ich do kupna produktów i korzystania z usług. Żeby więc Twój przekaz reklamowy wyróżnił się na ich tle i odniósł skutek, warto go spersonalizować. Samo wykorzystanie imienia odbiorcy (lub nazwy firmy) już nie wystarcza. Trzeba postawić na odpowiednio dobraną treść. Znaczenie ma również moment wysłania wiadomości oraz dobór kanału komunikacji (np. e-mail, wiadomość na Facebooku). Wymaga to dobrego poznania grupy docelowej, co z kolei nie jest możliwe bez przetwarzania dużych ilości danych.
  3.     Personalizacja ścieżki zakupowej. Unikatowe doświadczenia zakupowe sprawiają, że klienci wracają po więcej, co pozytywnie wpływa na sprzedaż. Żeby jednak tak się stało, trzeba zaimplementować narzędzia sprzyjające personalizacji, np. wyszukiwanie według kryteriów czy też możliwość wyboru sposobu płatności i dostawy. Kluczem do sukcesu jest prostota. Dlatego należy maksymalnie usprawnić ścieżkę zakupową i zadbać o jej intuicyjność. Na tym jednak nie koniec. Personalizacja może dotyczyć także innych aspektów „mniej oczywistych” aspektów, np. konfekcjonowania produktów. Jak o nią zadbać? Dlaczego warto?

Konfekcjonowanie i personalizacja – czy idą w parze?

Konfekcjonowanie produktów polega na ich pakowaniu lub przepakowywaniu bez modyfikacji cech fizycznych. Gdzie więc w tym miejsce na personalizację? Żeby klient poczuł się doceniony, czasem wystarczy unikalne opakowanie, darmowa próbka innego produktu dołączona do przesyłki lub personalizowana etykieta, w ramach której podziękujesz mu za zakup. A właśnie te czynności składają się na konfekcjonowanie.

Wbrew jednak pozorom nie musisz konfekcjonować produktów na własną rękę. Na rynku działa wiele firm, które Cię w tym wyręczą. Outsourcing konfekcjonowania cieszy się co prawda rosnącą popularnością, jednak wciąż wielu przedsiębiorców obawia się, że korzystając z usług specjalistów, utracą możliwości kontroli nad procesem i personalizowania pakowanych przesyłek. Nic bardziej mylnego!

Rzetelna firma nie tylko będzie skrupulatnie raportować podejmowane działania, ale również zagwarantuje możliwość personalizacji przesyłek zgodnie z Twoimi wytycznymi. W efekcie zyskasz pewność, że każda paczka jest dostosowana pod klienta, co przyniesie wymierne rezultaty. Sprawi, że kupujący poczuje się doceniony, co zwiększy jego lojalność wobec Twojej marki i zachęci do ponownych zakupów.

Personalizacja usług konfekcjonowania dla sklepów internetowych sprawi, że klient otrzyma dokładnie taki produkt, jakiego oczekuje, a nawet więcej – pozytywnie zaskoczy się, gdy zobaczy indywidualne podziękowania lub gratisową próbkę. Dlatego warto o to zadbać, by przekonać konsumenta do kolejnych zakupów.

Kategorie