Aktualności Aktualności
Co to jest fulfillment? Dlaczego warto z niego skorzystać?
Co to jest fulfillment? Profesjonalna obsługa logistyczna e-commerce
Z punktu widzenia klienta proces realizacji zamówienia jest prosty. Wystarczy umieścić produkt w wirtualnym koszyku, wybrać metodę płatności i sposób dostawy, a następnie opłacić zamówienie i poczekać, aż kurier dostarczy je pod drzwi. Tymczasem z perspektywy przedsiębiorcy wygląda to nieco inaczej. Od momentu przyjęcia zamówienia do dostarczenia przesyłki klientowi należy wykonać wiele czynności. Towar trzeba m.in. skompletować, oznakować, zapakować, a dopiero potem wysłać.
Jeśli klientów jest dużo, a zamówienia się piętrzą, trudno utrzymać płynność łańcucha dostaw. W efekcie wydłuża to czas oczekiwania na realizację zamówienia, co może zniechęcać klientów do zakupów. Współcześnie konsumenci cenią sobie szybkość dostaw. Jeśli konkurencja jest w stanie zrealizować zamówienie szybciej, najpewniej wybiorą ją. Jak temu zaradzić? Z pomocą przychodzi fulfillment. Co to takiego?
Pod pojęciem fulfillment kryje się oddelegowanie zewnętrznemu podmiotowi zadań logistycznych i procesów związanych z obsługą zamówień, które zachodzą w sklepie internetowym. Wyspecjalizowana firma logistyczna może przejąć nie tylko pakowanie i wysyłkę towarów, ale i obsługę zwrotów oraz ich ewentualną wymianę. Zakres wsparcia zależy od indywidualnych ustaleń. Dlaczego warto korzystać z usługi fulfillment?
Obsługa logistyczna sklepu internetowego – korzyści płynące z fulfillment
Fulfillment jest źródłem wielu wymiernych korzyści dla przedsiębiorcy. Profesjonalna obsługa logistyczna sklepu internetowego pozwala przede wszystkim usprawnić łańcuch dostaw. W efekcie wzrasta jakość obsługi klienta. Zamawiający szybciej otrzymują przesyłki, co z kolei przekłada się na ich większe zadowolenie. Dobra reputacja pozwala marce wyróżnić się na tle konkurencji. Przekłada się również na wyższą sprzedaż.
Przedsiębiorca, który decyduje się na fulfillment, optymalizuje również koszty działania. Nie musi bowiem utrzymywać własnego magazynu, ani zatrudniać pracowników do obsługi zamówień. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze może przeznaczyć na rozwój e-sklepu. Zlecając obsługę logistyczną zewnętrznemu podmiotowi, odciążasz wewnętrzne zasoby firmy. Pozwala to skoncentrować się na głównych filarach działalności.
Atutem fulfillment jest również forma rozliczenia. Najczęściej jest to model p4p, czyli pay for performance. Pozwala to zmienić koszty stałe na koszty zmienne, gdyż opłaty związane z magazynowaniem towarów i realizowanymi operacjami logistycznymi są zależne od sprzedaży. Jeżeli w danym miesiącu sprzedaż kuleje, koszty współpracy z firmą logistyczną będą niższe.
Fullfilment – jak wybrać rzetelnego partnera?
To, czy fulfillment przyniesie oczekiwane rezultaty, zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest wybór profesjonalnej filmy logistycznej. Tylko rzetelny partner będzie w stanie zagwarantować sukces. Jak go znaleźć? Internet daje w tym względzie niespotykane dotąd możliwości. Warto jednak pamiętać, że nie każda firma logistyczna, która ma swoją stronę www, będzie odpowiednim partnerem. Na co więc zwrócić uwagę?
W pierwszej kolejności warto sprawdzić to, czy firma jest obecna w rejestrach publicznych, takich jak np. Krajowy Rejestr Sądowy lub CEIDG. Następnie warto zweryfikować jej doświadczenie w obszarze fulfillment. Sprawdzić należy również opinie krążące w sieci na temat danego podmiotu.
Przyjrzeć trzeba się także systemom informatycznym, jakie wykorzystuje podmiot. Żeby komunikacja między e-sklepem a magazynem przebiegała bez zarzutu, muszą to być nowoczesne rozwiązanie. Warto również umówić się na rozmowę z przedstawicielem, który rozwieje wszystkie ewentualne wątpliwości.