Aktualności Aktualności
Obsługa logistyczna sklepu internetowego – jak wybrać rzetelnego partnera?
Obsługa logistyczna e-commerce – dlaczego warto zlecić ją zewnętrznej firmie?
Obsługa logistyczna to obszar szczególnie ważny w przypadku sklepów internetowych. Jest bowiem czynnikiem determinującym czas i terminowość dostawy, a co za tym idzie wpływa na decyzje zakupowe klientów. Nikt bowiem nie chce czekać w nieskończoność na zakupiony towar. Jednym ze sposobów na usprawnienie funkcjonowania tego obszaru jest skorzystanie z usług zewnętrznego partnera.
Wraz z rozwojem branży e-commerce na polskim rynku zaczęły pojawiać się firmy specjalizujące się w obsłudze logistycznej na rzecz sklepów internetowych. Dziś podmiotów tego typu jest na tyle dużo, że wybór rzetelnego dostawcy usług może stanowić nie lada wyzwanie. Nie warto jednak zrażać się już na wstępie, gdyż outsourcing obsługi logistycznej przynosi wachlarz korzyści. Współpraca z zewnętrznym podmiotem:
- przyczynia się do redukcji kosztów funkcjonowania firmy – przedsiębiorca ogranicza zarówno nakłady na infrastrukturę logistyczną (budowę, utrzymanie i wyposażenie magazynu), jak i wydatki związane z zatrudnieniem i szkoleniem personelu – przyjmowaniem, konfekcjonowaniem i wysyłaniem zamówień zajmują się bowiem zewnętrzni pracownicy,
- wprowadza zmiany w zarządzaniu przedsiębiorstwem – daje możliwość skoncentrowania się i przeniesienia firmowych zasobów na inne kluczowe obszary, np. marketing. „Odchudza” strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa i sprawia, że zyskuje ono większą elastyczność działania,
- zwiększa konkurencyjność firmy – gwarantuje szybszą realizację zamówień, ogranicza liczbę reklamacji i zwrotów paczek spowodowanych błędami ludzkimi (np. niewłaściwym oznakowaniem), a dzięki wykorzystaniu systemów informatycznych zapewnia klientom dostęp do informacji na temat przesyłek. Wszystko to sprawia, że jakość świadczonych przez przedsiębiorstwo usług ulega wyraźnej poprawie, co z kolei zwiększa szanse na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku.
Obsługa logistyczna sklepu internetowego – jak wybrać zewnętrzną firmę?
Profesjonalnie świadczona obsługa logistyczna to dla sklepu internetowego źródło wielu korzyści. Nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców zleca ją zewnętrznemu podmiotowi. Jak jednak wybrać rzetelną firmę? Z odsieczą przychodzi internet. Pozwala on bez większych problemów sprawdzić opinie na temat dostawcy usług. Jeśli jednak nie dostarczą one satysfakcjonującej odpowiedzi, warto poprosić przedsiębiorstwo o referencje i przykłady współpracy z innymi.
Na tym jednak nie koniec. Żeby sprawdzić potencjalnego kontrahenta, warto przejrzeć KRS. W Krajowym Rejestrze Sądownictwa zawarte są informacje nie tylko o statusie prawnym firmy i sposobie jej reprezentacji, ale również o sytuacji finansowej. Z KRS dowiesz się m.in., czy podmiot nie zalega z podatkami. Przedsiębiorstwo z wysokim zadłużeniem może nie być najlepszym partnerem biznesowym.
Przeanalizować warto również to, jakim doświadczeniem dysponuje podmiot. Wiele firm chwali się nim na swoich stronach www. Dlatego zdobycie informacji nie powinno sprawiać trudności. Ważne jest również to, czy przedsiębiorstwo deklaruje indywidualne podejście do klienta. Wówczas można się spodziewać, że obsługa logistyczna będzie dopasowana do specyfiki prowadzonego biznesu.
Wybór zewnętrznego partnera, który zapewni sklepowi internetowemu profesjonalną obsługę logistyczną, to nie lada wyzwanie. Dlatego warto dobrze przeanalizować firmę, a także nakreślić wszelkie szczegóły współpracy jeszcze przed podpisaniem umowy. Pozwoli to uniknąć przykrych niespodzianek.